25.10.2017


Sorunlu kavşaklara trafik kontrol ve düzenlemelerine ilişkin Akıllı Kavşak Yönetim Sistemi basın mensuplarına tanıtıldı.
Akıllı Kavşak Yönetim Sistemi ile kavşakların trafik yoğunluğuna göre yönetilmesini sağlayarak, kavşaklardaki bekleme sürelerini azaltmak amaçlanıyor. Bu sistem sayesinde kavşaklardaki anlık sinyal düzeni görüntülenirken anında müdahale edebilme ve şehrin trafik yoğunluğu haritasının çıkarılması da mümkün oluyor.
Kavşağa bağlı her yön için bir adet akıllı kamera, ilgili yöndeki araçları sayabilecek şekilde yerleştirilirken bu kameralardan elde edilen veriler, Kütahya Belediyesi Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü Haberleşme ve Sinyalizasyon birimi tarafından bir merkezi ünitede toplanıyor.
Akıllı Kavşak Yönetim Sistemi ile ilgili açıklamalarda bulunan Belediye Başkanı Kamil Saraçoğlu 2014 yılında Kütahya Merkeze kayıtlı araç sayısı 75.260 adet iken bugün itibari ile 92.999 adede ulaşmıştır. Akıllı Kavşak uygulaması yol ağı kapasitesinin etkin olarak kullanılması amacıyla yeni teknolojiler ışığında, çoğunlukla trafikten alınan yol ve hava durumuna ait veriler ile trafiğin otomatik olarak yönetilmesi çalışmalarıdır.
Kavşak kollarındaki araç sayılarını tespit eden Akıllı Trafik Sistemi, trafik ışıklarını tamamen araç yoğunluğuna bağlı olarak yönetip, en yoğun olan yöne, daha uzun süre ile yeşil ışık yakılmasını sağlayan sistem sayesinde kavşak genelinde araçların ortalama bekleme süresi en aza indiriliyor.
Akıllı Kavşak Yönetim Sistemi, kavşağa yaklaşan ambulans, itfaiye vs. gibi İl Sağlık Müdürlüğü araçlarının GPSlerini algılaması özelliğiyle de büyük öneme sahip. Sistem, kavşaktaki trafik lambasının yeşil ışığa dönmesini sağlayarak bu araçlara geçiş üstünlüğü de veriyor.
İlimiz kavşaklarından 6 adedinde Akıllı Kavşak mevcut olup bu sayının 2018 itibari ile 10 adet olması planlanmaktadır. Şu anda Forum, Zafer Meydanı kavşaklarında kurulumu tamamlanan Akıllı Kavşak Yönetim Sistemi, Kütahya Belediyesi Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü Haberleşme ve Sinyalizasyon birimin de 7/24 esasına göre takip ediliyor. Ayrıca Zafer Meydanı Kavşağı Günlük ortalama 45.000 araç geçişi, DSİ Kavşağı Günlük ortalama 40.000 araç geçişi, Battı-Çıktı, Akıllı Kavşak Projeleri öncesi: 3 dakika içerisinde geçen ortalama araç sayısı 90 iken, Battı-Çıktı Akıllı Kavşak Projeleri sonrası: 3 dakika içerisinde geçen ortalama araç sayısı 150 adedi geçmiştir.
Akıllı Kavşak sonrası Zafer Meydanı Kavşağında Günlük: CO2 salınımı 4083 kg. azalmış, gecikmeler % 39 azalmış, ortalama hız % 52 artmış, durma sayısı % 37 azalmıştır.
Sistem, trafik mühendisliği açısından büyük önem taşıyan verileri elde etmenin dışında, Halkımızın günlük kullanımına da hizmet ederek yaşamlarını kolaylaştıracak. Anlık arıza takibi, olası kazaların önüne geçme, uzaktan müdahale, Kural ihlallerinin gözlenerek kontrol altına alınması, emisyon salınım oranlarının düşürülmesi, yakıt ve yedek parça harcamalarının azaltılması da sağlayacağı avantajlar arasında yer alıyor.
Sistem yol kapasitelerinin yüksek verimde kullanılmasının yanı sıra, daha güvenli bir araç ve yaya trafiği sağlanacak. Seyahat sürelerinin kısaltılması, kavşaklardaki birikmenin ve bekleme sürelerinin azalması sistemin en önemli getirisi olacak. Şehrin ulaşım planı oluşturulur iken bir kavşağın değil bir sistemin topluca planlanması daha uygun olup 2017 yılı içerisinde şehrin doğusunda planlanan AKYS(Akıllı Kavşak Yönetim Sistemi) ne 2018 yılında şehrin batısı da entegre edilecek Yine 2018 yılı içerisinde şehir trafiğini düzenlemek ve kazaları en aza indirmek için uygulanan EDS (Elektronik Denetleme Sistemi) devreye girecektir dedi.
Fotoğrafları Paket Halinde İndirmek İçin Tıklayınız.