2.3.2016

Bugün bazı basın yayın organlarında çıkan NG Kütahya Seramik Yönetim Kurulu Başkanı Nafi Güralın daha önce işletmecisi olduğu Ilıca otel harlek ile ilgili yapmış olduğu basın açıklamasında çeşitli iddialarda bulunarak Kamuoyuna eksik ve yanlış bilgilendirmiştir.
Otele yaptığı yatırımları bir işletmecinin yapması gereken yatırımlar olduğu halde sanki bir lütufmuş gibi göstermiş ve de sözleşme gereği yapması gereken ancak yapmadığı yatırımlar Sulh Hukuk Mahkemesince tespit edilmiştir.
Sulh Hukuk Mahkemesince de tespit edilen ve sözleşme gereği yapılması gerektiği halde yapılmayan yatırımlar şöyledir;
250 kişilik Konferans Salonu veya belediyemizce tespit edilecek muadili yatırım yapmadığı,
Ek tesis olarak en az 80 m2lik Açık Havuz yapmadığı,
Oda kapasitesinin %25 oranında şifreli veya çift anahtarlı müşteri emanet kasalar bulundurulacaktır hükmünü yerine getirmediği,
Ana otel Bloğunda odalarda oturma gurubu, bagajlık, tuvalet masası ve aynası,
Oda dış kapı arkalarında dışarıdan açılmasını engelleyen sürgü veya zincir, Yeni Otel Odlarında bagajlık bulundurulacaktır hükmünü yerine getirmediği,
5 ve 6 nolu Motel Blokların (10 adet Motel Odası) tadilatlarının ve tefrişlerin yapılması ve kullanılmayacak şekilde kısmen yıkık olduğu,
Özellikle 9 nolu blokta tefriş elemanlarının diğer odalara göre yok denecek kadar az olduğu tespit edilmiştir.
Havuzda en az 1 kaydırak hizmete sokulması gerektiği,
Mevcut çocuk parkının geliştirilmesi gerektiği halde geliştirilmediği,
Tesiste hayvanat bahçesi yapılacaktır hükmünü yerine getirmediği,
Otel Harlek girişinde sol kısmında bulunan baraka odalar kaldırılarak, yerine tesise ait otobüs ve otomobillerin park alanı düzenlenmesi ve en az 20 adet bungalov odalar yapılacaktır hükmünü yerine getirmediği,
Halı Sahanın bakım ve onarımının yapılmadığı,
2 adet 346 Kwlık katı yakıtlı kazanın olduğu bu kazanların kullanılmayacak durumda olduğu ancak gerekli bakım ve onarımların yapılmadığı,
Tesiste bulunan jeneratörün kullanılamaz halde olduğu ancak şirket tarafından bakım ve onarımının yapılmadığı,
Lobiden katlara ulaşmayı sağlayan ilave asansör kapıları, kontrol panelleri, kabini ve makine dairesinin komple sökülmüş olduğu tespit edilmiştir.
Diğer yandan Basın Açıklamasında belirtilen otelin harap hali ve kötü yönetimi nedeniyle Turizm belgesinin iptal edildiği iddiası tamamen asılsız olup devir alınan dönemde otelin 3 yıldızlı bir işletme olduğu ve çalışır durumda müşteri potansiyelinin yüksek olduğu bir dönem olduğu da herkesçe malumdur.
Sözleşmede işletmenin tüm sorumluluğu müstecire ait olduğu açıkça belirtildiği halde bakanlığın istediği katkı payını belediyemiz ödemek zorunda kalmış ve belediyemiz tarafından firmaya borç rücu davası açılmıştır.
Yine Sözleşme gereği yaptığı her yatırımı bırakarak çıkması gerektiği halde daha öncede kamuoyunu bilgilendirdiğimiz gibi asansörü dahi sökülmüş mutfak da ki büyük fırınlar çıkarılamayıp fleksle parçalanarak kullanılamaz hale getirilmiştir.
Kira Sözleşmesinin bitimine yakın bir şekilde Deprem testi yaptırarak bana yaramayan kimseye yaramasın anlayışıyla hareket edildiği açıktır. Komisyon raporları ve fotoğraflarla ne kadar harap bir halde otelin boşaltıldığı ortadadır. Otelin 2 yıl boyunca işletilememesinden kaynaklı ve harap durumunu düzeltmek adına Simpaş A.Ş. tarafından yapılan yatırımlar ve Belediyemizin Orman Bakanlığına ödediği payla birlikte 10 Milyon TL zarara uğratılmıştır. Bu zarar Belediyemizle beraber Kütahya Halkının zararıdır. Hakkımı helal etmiyorum diyen kişilerin öncelikle 236.000 Kütahyalı hemşerimizle helalleşerek ondan sonra hak ve hukuktan bahsetmesi gerektiğini düşünüyorum.
Bizler halkımıza hizmet adına bu görevlerde bulunuyoruz. Halkımızın hakkını korumak ve bu konuda hakkını yiyenleri bilmesi için onları bilgilendirmek bizim en temel görevimizdir. Halkımızın hakkını korumaya sonuna kadar devam edeceğiz.
Kamuoyuna Saygı ile duyurulur.

Yavuz AYDEMİR
Simpaş A.Ş. Genel Müdürü